En torsdag ur Sofias liv

Idag har varit en otroligt blåsig dag och jag hade inte rätt kläder för det. Min långärmade tröja består i princip av hål så den blåser det rätt igenom och jag hade varken jacka eller halsduk. Så något kallt blev det.

Dagen börjar med att jag måste hälsa på omkring 30 sniglar som smetat sig fast i vår trappa till huset, mycket mysigt. Senare på dagen möter jag även en skittjock daggmask på fotbollsplanen, men det kommer senare. Första lektionen var engelska och då skulle man skriva en presentation om sig själv, sen fick man gå. Duktig som jag var idag hade jag kommit ihåg att packa med ett äpple! Som jag åt innan nästa lektion, kemi, skulle börja. Egentligen skulle det varit historia men då The Brat är borta fick vi ha kemi istället. Efter kemilektionen stod ännu två lektioner på tur innan lunchen, matte och franska. På matten fick vi börja använda våra megadyra miniräknare (1100:-) och på franskan höll vi på att prata om brev och verb typ.

Till lunch fanns det lite olika att välja på. "Dagens rätt" var pannbiff med potatis, men det fanns även köttbullar, som jag såklart tog istället. Istället för att sitta med mina kära klasskamrater satt jag med Lisa från paralellklassen, trevligt så man inte pratar så mycket med varandra när man inte går i samma klass :).

Sista lektionen för dagen var idrott nere på fotbollsplanen (konstgräs), smart som jag var hade jag packat ner mjukisbyxor! Fast jag hade bara en t-shirt.. Men man blev varm sen i alla fall. Som tidigare sagt fanns det en riktigt tjock mask mitt på planen, som jag var sketanära att kliva på. Euw, hatar slemmiga djur, speciellt grodor. Tänk om man skulle trampa på dom, å mosa dom så allting spreds mellan tårna typ, :O Och jag hade inga skor på mig! Men jag är ju rätt snabbtänkt, så jag hann vika undan för det hemska ödet.

På idrotten körde vi först nån uppvärmning där man skulle springa omkring med pinnar, lagom kaosigt. Sen körde vi nåt frisbee-spel som jag inte orkar förklara hur det gick till, fast det var inte särskilt kul. Roligast var kontaktboll. Då har man en stor väst på sig med kardborrtyg på bröstet och rumpan. Sen var det en filtboll som man skulle kasta omkring och som man bara fick ta med bröstet eller rumpan, HAHAHAH. Snacka om kaos, flera kasta sig på bollen samtidigt och man knuffades ut ur rockringarna där man skulle stå för att göra mål. Men de va i alla fall kuuul :)

Sen åkte jag hem, och nu sitter jag här. Jag ska lägga mig ner i sängen och läsa Kalle Anka-tidningen som kom idag, jag har ändå inte så mycket att göra just nu, då funkar Kalle utmärkt :D Jag tror att jag tar en mandarin också...

Pusshej leverpastej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0