Kakor? På en torsdag?

Hoppsan hejsan!

Hela kvällen nu har jag varit hos mina kära kusiner för att moster fyller 50. Congrats! Det har varit väldigt trevligt, vi träffas trots allt inte särskilt ofta, kulkul =). Kvällen började dock inte riktigt som jag tänkt mig. När jag kom hem från skolan var jag übertrött, så jag gick och la mig. Jag hade satt larmet på 20 över 4 för att ha gott om tid att duscha och gör mig iordning etc. Jag höjde till och med volymen för att jag med all säkerhet skulle vakna.
Men när klockan är 16:20 och klockan ringer, så öppnar jag bara ögonen litegrann för att direkt somna om. Helt värdelöst. Vaknar istället 17:10 av att pappa stormar in och säger att vi ska åka om 20 minuter. KUL! Fortfarande trött och på uruselt humör hoppade jag in i duschen i 5 min, sedan hitta bra kläder och till sist sminka mig. Jag hann allt detta på endast 20 minuter! För mig är det rätt otroligt.
Inte nog med det. På vägen var det tänkt att vi skulle hämta upp mamma vid Spånga station. Vi kommer dit exakt när hennes tåg rullar in på stationen, och ställer oss på parkeringen "där pappa alltid har hämtat upp mamma", men hon dyker inte upp. Vi tänkte att hon kanske hade missat den och kommer med nästa, men icke. Ytterliggare två tåg drar förbi och till slut ringer vi hennes mobil, som självklart är urladdad. Efter att ha väntat i en halvtimme är vi rätt oroliga för att det hänt nåt.. who knows, liksom.
I alla fall så åker vi till festen, för att inte behöva missa allt. Direkt när vi stängt av bilen utanför deras hus ringer pappas mobil. Det är såklart mamma som säger att hon stått och väntat i 40 minuter "precis vid ingången till parkeringen, den där jag alltid blivit upphämtad förut". Vi åker tillbaks, ser att hon fortfarande inte står där, och blir ruskigt irriterade. Efter en stund åker vi vidare och upptäcker att det finns en till parkering och DÄR står hon! Fifasen. Båda syftade på olika parkeringar. Stämningen i bilen var inte på topp på vägen tillbaka.
Resten av kvällen var i alla fall trevlig som attan. Massor av gotti (GLASS). Ni hajar rubriken, right?

för er icke-förstårare - Johan Glans på sthlm live.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0