Kossor..?

Hejåhallå gott folk!

Blir ett litet snabbt inlägg nu, då Johanna satt inne på playahead i en kvart..

I alla fall så tänkte jag bara berätta om en ganska så skum upplevelse.. För några dagar sen så väcktes jag typ 5 på morgonen av nåt oljud utifrån. Haha, jag blev ganska rädd med tanke på att det lät som om 20 fåglar typ låg och dog där borta. Men sen får jag se kossor gå ute på vår äng! Hur normalt är det? De va runt 20 stycken som gick överallt över hela Orrekulla. Några på framsidan, baksidan, trädgårn, ängen.. några gick tillochmed ner mot dass. Haha, fyfan. Man tyckte att de kanske vandrade hit för att få lite färskt gräs att tugga på, men icke sa nicke. De tog bara en promenad. Dessutom så sket dom överallt på ängen. Tur att vi inte är där särskilt ofta, annars hade ägaren till de där korna fått komma och blaffa undan det där själv.

Faktiskt så kom han senare den dagen för att be om ursäkt och han erbjöd sig att ersätta om något gått sönder eller så. Men vi tyckte inte att det var såå farligt.. de var ju inte direkt mördarkossor som tog kål på halva familjen, så vi nöjde oss med att säga att han skulle se till att ha sina kor inlåsta i framtiden.

Nu måste jag gå, puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0