PÅ LANDET

Hej på er!
Nu sitter jag här, mitt ute i skogen, 2 mil från närmsta granne. Ganska härligt väder är det för tillfället, annars har det regnat utan uppehåll i ett helt dygn, plus lite åska i morse. Så.. vad har jag gjort här på Orrekulla?

På torsdagen när vi kom blev inte mycket gjort. Trötta efter bilresan blev det bara lite avskakning av lakan etc. och pappa fick dammsuga.. vi orkade INTE ta oss an vardagsrummet än.

På fredagen fick vi minsann lite mer gjort. Dagen började med att pappa klev in i vårt gemensamma sovrum (jag sover tillsammans med mina syskon) och skrek att det var dags att gå upp. Kollade på klockan och såg att den bara var runt 11, vlket är på tok för tidigt för mig på sommarlovet. Men iaf så drog jag mig upp ur sängen till frukostbordet. Efteråt var det tänkt att vi skulle börja skrubba golvet i vardagsrummet (pga fåglarna), men sen kom vi på att vi knappt hade någon mat, så vi drog in till civilisationen Kisa, haha. Precis när vi klivit ut bilen och gått några meter hörs en öronbedövande smäll. Fiifan va rädd jag blev! Jag trodde jag skulle dö. Några tiotal meter framför oss hade en timmerbil passerat och däcket hade exploderat! Herregud. Tycker synd om tanten som gick precis bredvid. I alla fall så gick vi till Apoteket Röda Näsan för att m&p skulle skaffa lite cider till sommarkvällarna. Sen blev det Konsum där vi köpte middagsmat och några kilo godis, hih.

När vi stod vid kassan och skulle betala så såg vi förstasidan på Expressen: Kajsa 41, hjälte när kvinna blev mirakelräddad ur eldhavet i villan. Och gissa vad, det handlade om huset som brann hemma i Hässelby i torsdags. Mamma, pappa, Ida hade sett branden när de åkte till tunnelbanan på morgonen, och sen senare på dagen när vi åkte förbi igen stod det bara upp två svarta stolpar. Det lite coola var att den här Kajsa 41 är min lillesyrras kompis mamma, haha.
Jaja, nog om Kisa. Senare på kvällen sattes studsmattan upp och sen fick vi höra mormors historia om hur kossor hade traskat omkring och skitit i vår trädgård. Allt skumt händer här...

Hela lördagen gick i princip till att skrubba halva golvet i vardagsrummet. Först med såpa, torka av, med rent vatten, torka av, med rent vatten igen, torka av. Evighetsarbete typ. Resten av golvet blev gjort igår, på söndagen, och sen satte vi oss nöjda framför TV:n och kollade på "Proof of Life" med Russell Crowe, ganska bra film.

Idag, måndag, har jag inte gjort mycket mer än min dagliga styrka, sprungit 20 min och läst "En prinsessas dagbok 2". Jättebra böcker faktiskt, läs dom!

Nu måste jag låta över datorn till Johanna, vi får inte så lång tid var här, som tidigare nämnt. Varje minut kostar.
Så hejdå, ses snart I hope. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0