Balen 5/6-08

Jag&Maria anlände till balen i hennes grannes röda porsche (wouw, haha). När man kom så skulle man parkera mitt på den lilla parkeringen utanför ingången, där alla som redan kommit stod runt omkring. Så när man klev ur bilen så var allas ögon riktade mot en, en gnutta pinsamt men, haha, skitsamma. Balen hölls i skolans aula (varför?) som tydligen skulle vara uppiffad så pass att man inte skulle känna igen den. Visst, de hade ju gjort det fint med heliumballonger och typ.. silkespapper, men ändå.
Det tog ett tag innan man fick gå inomhus över huvud taget. Först var man tvungen att stå ute på parkeringen och mingla i typ en timme. Trevligt till en början, men sen dog typ fötterna och ryggen för att man inte fick sitta ner. Därue bjöds det på cider (säkert äppeldricka med ciderkaraktär) med jordgubbar i. Jag dricker ju då inte kolsyra, men jag hade gärna velat ha en jordgubbe.. Iaf, så gick jag å några i min klass och fotade oss hos fotografen som fanns där, HELT GRATIS för en gångs skull. Mkt trevligt. SEEEEN fick man tralla in och sätta sig i aulan, klassvis och pojke/flicka förstås. Innan själva maten kom så var det underhållning från lärarnas sida. Mr Sandström, Thomspon, en elev och GEHLIN spela&sjöng. Haha, Gehlin va cooolast xD. Tillslut va de dags för tjockandet när Oscarssons slavar kom in med förrätten. Menyn såg ut såhäär:

Förrätt: Scampi med färska grönsaker och nån vit sås

Varmrätt: Mozarellafylld kyckling med potatis och sparrissås

Efterrätt: Chokladkaka med vispgrädde och jordgubbar


Det bästa på hela kvällen måste ha varit när Presland, Ryberg, Kelly, Lindberg och Artigas (utklädda till indian, cowboy, polis, byggarbetare och .. gay? Han hade iaf läderkläder med vita kalsonger utanpå) dansade till YMCA. HAHAHHA, Artigas va lugnt bäst. Alla elever stog typ på stolarna å dansade med, xD.

JAG LYCKADES HITTA EN BILD PÅ DOM! HAHAHAH.

Lindberg, Artigas, Kelly, Ryberg, Presland

Efter den ljuva trerättersmiddan, med underhållning, (höhö) så gick alla omkring och sög i sig helium så man lät som smurfarna :D Fast sen va det dags för vals (såklart), men de va typ ingen människa som dansade seriöst.. jag hoppa bara runt med några stycken.. det är ju inte så att man kommer ihåg stegen direkt, haha. Efter två valslåtar så drog dj:n igång, de va han från min syrras klass!, och alla lärare gick typ hem. Alla dansa till.. halv 12 eller nåt, sen drog de till en efterfest i Nälsta, de va inte särskilt många människor kvar.. så de va inte lika kul... Men palla dra till Nälsta när det är bal? Sista grejen i hela nian liksom..

Aja.. jag tycker iaf att det var ganska lyckad kväll. Det va ju kul tills dess att alla drog .. Jag däremot va tvungen att vänta till klockan ett då vati skulle komma å hämta mig, så jaa... WUHO.


Emma, Lisa, Sara, Erica, Sofia, Angela, Maria, Teona

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0