Dagens vits - 2 juni

En svensk sitter och äter frukost på ett cafe. Vid sidan av honom sitter en norrman som tuggar tuggummi.
-   Äter ni svenskar hela brödet? frågar norrmannen.
-   Ja, naturligtvis, svarar svensken förundrat.
Norrmannen leker med tuggummit i munnen och säger:
-   Det gör vi inte hos oss. I Norge äter vi bara det innersta av brödet. Brödkanterna samlas i en container, bearbetas och formas till croissanter och säljs till Sverige.
Norrmannen frågar vidare:
-   Äter ni marmelad till brödet också?
Svensken svarar lätt irriterad:
-   Ja, naturligtvis.
Medan norrmannen högljutt tuggar tuggummi, säger han:
-   Inte hos oss. I Norge äter vi bara färsk frukt till frukost. Skalen och resterna samlas i en container, bearbetas till marmelad och säljs till Sverige.
Nu blir det svenskens tur att fråga:
-   Säg mig en sak, har ni sex i Norge?
Norrmannen ler och svarar:
-   Ja, naturligtvis har vi sex.
Svensken lutar sej över bordet och frågar:
-   Vad gör ni med kondomerna när ni använt dem?
-   Vi kastar dem! svarar norrmannen.
Nu börjar svensken att le... sedan säger han:
-   Inte hos oss. I Sverige samlar vi alla använda kondomer i en container, bearbetar dem, smälter dem och säljer till Norge som tuggummi.

Kommentarer
Postat av: Maria

jag vet ju inte vad jag får det får jag ju se när det hamnar i brevlådan:P

2008-06-03 @ 18:40:41
URL: http://th0rnqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0