Händelserikt inlägg.

Vart har nu vintern tagit vägen?
Det är typiskt Sverige-väder. Att först låta det snöa som bara den för att sedan smälta bort allting efter några dagar. Tråkigt. Jag hoppas för guds skull att det är snö på julafton. En massa vit, fluffig, fin snö.

Min helg, som jag inte över huvud taget trodde var planerad, visade sig vara fullbokad. Klockan halv 12 idag vaknade jag och blev påmind att vi skulle åka till Saras tävling - om en halvtimme. Kul för mig. Fick klä på mig, fixa till mig lite så att jag skulle se någorlunda pigg ut och sedan stressa igenom frukosten för att hinna. Vi skulle till Lidingö - Liiiidingö - för att se på en massa gymnaster som flyger&far överallt. Rätt så roligt. Sara och Johanna (mina småsystrar) har precis konverterat till Järfällagymnasterna. Det kändes lite ovant att sitta och heja på dem istället för Bromma, som vi alltid gjort tidigare. Men i alla fall, jag tycker att det gick bra för dem. Domarna var lite snåla med poängen på hopp dock. De slutade på en 12:e plats av 25 lag. Tyvärr är det bara de tio första som går vidare till
final, men bra jobbat var det i alla fall. Vissa de tävlade mot var faktiskt i min ålder.

Förutom gymnastiktävling den här helgen blir det Idas dansuppvisning imorn. Trevligt! Fick reda på att vi hamnade på den uppvisningen där flest grupper är med. Var övertygad om att det berodde på att en massa minipluttar skulle stå för halva föreställningen men icke sa nicke. Det är tydligen bara elittrupper. Grymt skönt! Det är ju dem som är roligast att titta på.

Det är väl så min helg har sett och kommer att se ut. Plus att vi ska baka lussebullar imorn, det är ju faktiskt 1:a advent :). Gottgott. Juste! Förut skrev jag att mina glasögon var försvunna. Nu kan jag andas ut... jag har hittat dem - bakom mitt element. "Vad tusen gör dem där?" kan man ju fråga sig, men se det är inte så konstigt. Jag lägger de alltid på nattduksbordet innan jag somnar och elementet är precis bakom. Så jag måste på någon vänster ha slagit till dem i sömnen så att de hamnat där. Skumt. Det var faktiskt det första stället jag letade på, men jag måste ha missat dem. Nu använde jag mig av mobilkameran för att med hjälp av blixten se om det fanns något av intresse där bakom och ser man på. Där var de fastklämda (bland en massa damm):

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0