In the future, I wanna be a somebody.

Jag är nöjd med mig själv, det ska jag inte säga något om, men det skulle vara kul om man hade något speciellt, liksom. Typ "hon som är så bra på att sjunga", "hon som är asbra på sport", "hon som äger på gitarr" eller "hon som är grymt snäll&omtänksam". Bara någonting, som får alla att verkligen komma ihåg en sen. När de en vacker dag tar fram den gamla skolkatalogen och pekar ut en och säger "åh! henne kommer jag ihåg...". Håll med om att det skulle kännas bra och roligt om det var så? Då jag antagligen inte helt plötsligt skulle få värsta bollsinnet, så får jag helt enkelt nöja mig med det jag har, vilket i och för sig är helt okej för mig. Så om jag utgår ifrån verkligheten... hur vill jag bli ihågkommen om tio år?
Jo. Jag vill vara "den som alltid var sig själv". För det är en av sakerna jag själv prioriterar högst hos en person - att man alltid är sig själv. Varför ska man vara någon annan? Varför inte bara vara du? Göra som du själv  vill, strunta i vad någon annan tycker&tänker om dig - inte vara en främling för dig själv.


Lev ditt eget liv, för du ska död din egen död.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0