Winter is coming to town.

Nu är vintern här - på riktigt. Tiden går så himla fort. Det känns som att jag gått i skolan i max en månad, när det egentligen varit 3-4. Nyss var det sommar, sen blev det höst och nu helt plötsligt snöar det som bara den. Men det är skönt ändå. Att se att Sveriges väder inte är totally fucked up. Förra året kom första snön i oktober eller så, sen kom den inte tillbaka förrän efter jul, och det är ju inte så himla kul... Nu när den kommer i mitten av november, känns det som att den borde hålla i sig så att vi får en vit jul i år. Det vore härligt.
Det som är så otroligt bra med snö är att allt blir så mycket ljusare. Nu när solen går ner vid tre, så finns i alla fall snön där som lyser upp lite. Det är fint. Fast det är ruskigt kallt, vilket resulterar i tjocka kläder och stövlar - sånt som jag inte är så förtjust i. Jag har så tunna och lätta skor på mig som möjligt och helst ingen jacka alls, bara en mysig tjockiströja. Som på våren ungefär, det är min absoluta favoritårstid. När slasken är borta förstås. Slask är inte roligt. Antingen ska det vara riktig snö eller ingen alls. Inget himla värdelöst mellanting. Ska det va så ska det va.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0