God frukost snabbt!

Nu under skoltiderna blir det ju ganska så stressigt på mornarna. Det är inte alltid man hinner med frukosten utan att missa bussen. Därför har jag ett gott tips på frukost som går snabbt. Jag vet att man inte alls får i sig all näring man behöver få ut av frukosten, men det är i alla fall bättre än ingenting.
Man tar frysta bär, själv brukar jag oftast ha hallon/blåbär och ibland lägger jag även till lite björnbär eller jordgubbar. Sedan slänger man in dem i mikron i cirka 1 minut så att de tinas lite lagom. Över bären häller man vaniljyoghurt (naturell eller fil går också bra, om man tycker bättre om det) och så blandar man om litegrann. Det är jääääättegott plus att det ser smaskigt ut. Det blir en sån härlig färg på det :). Ett extra plus är att man kan växla med så många olika sorters bär i olika kombinationer, så det blir svårt att tröttna på det!



(Bär innehåller en massa vitaminer också!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0