Grattis Morfar!

Igår fyllde min morfar 75 år, vilket innebar en stor släktträff med alla kusiner på mammas sida. Jag tycker att kvällen verkligen var lyckad. Då hälften av mina kusiner har vuxit upp i Skåne så har vi knappt träffat dom. Senast jag kommer ihåg att vi träffades var när mormor fyllde 70, alltså för 5 år sedan. Innan dess var det nog när vi var på Grönalund tillsammans och det var e v i g h e t e r sedan. Därför var det alltså vääldigt trevligt att samla hela tjocka släkten igen.

Kvällen började klockan sex med middag. Det var kassler med någon géléaktig smet ovanpå, med leverpastej och lite så. Det var nog mer vuxenmat skulle jag gissa, men jag åt det i alla fall. Sen blev det dubbel efterrätt, hurra för mig! Först var det någon sockerkaksaktig sak med kiwi och små, små chokladgrejor på. Mums. Till det serverades portvin. Jag visste redan från början att jag absolut inte tycker om vin, men det skadar ju inte att smaka tänkte jag. Uusch, vad äckligt det var. Jag förstår inte hur man kan dricka sånt.... jag fick lättdryck istället.

Efter-efterrätten var mormors kända marängtårta. Det är maräng med grädde och lite nötter och den är très mumsig! Den serveras alltid under födelsedagar uppe hos dem. Jag var dock väääldigt mätt efter allt innan, så jag tog en pyttebit.. men det räckte bra för mig.

Det blev lite mingel och sådär resten av kvällen. Efter ett tag började vissa "dansa", eller vad man nu ska kalla det. Det blev Backa med traktorn, Pilbågen, Isborren, Gräsklipparn... hahahh, jaaa allt möjligt... själv körde jag Plocka äpplen.
Väldigt kul hade jag i varje fall. Jag hoppas verkligen att vi kan se till att hålla kontakten någorlunda nu. Så att det inte tar fem år tills vi ses nästa gång. Men vi har i alla fall pratat om att vi ska samlas allihopa snart och äta på någon trevlig restaurang eller så :). Sounds nice.

Jag skulle gärna lägga in bilder om jag kunde, men tyvärr har jag inga. Vi kommer att få dem mailade till oss så småningom, då kan jag lägga upp dem på Sofias Galleri. Nu måste jag göra lite kemiuppgifter... adios.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0