I'm addicted to Sex and the City

Ska jag vara ärlig så har jag inte följt serien särskilt länge. Första avsnittet jag såg var väl någon gång i vintras skulle jag tro. Men ändå, det är ju så grymt jävla bra. Program fyllda med humor, girl problems med mera, med mera. Super helt enkelt. Därför tog jag mig tiden att läsa boken som hela serien är baserad på "Sex and the City" av Candace Bushnell. Jag förväntade mig att den skulle vara minst lika bra som serien, men oj vad jag bedrog mig. Jag hängde knappt med i boken, det var olika platser i varje kapitel och det handlade alltid om olika människor. Nästan ingen alls som man kände igen från serien. Mr. Big och Carrie fanns förstås, men enligt mig var de inte likadana som man tänkt sig kanske. OCh Carries vänner Miranda etc. fanns inte med! Jag tyckte det var skittråkigt.

Istället för boken så tänkte jag att jag kunde köra på filmen som kom för ett tag sen. Hoppas att den är mer baserad på serien än boken, då blir det så mycket mer värt pengarna. Måste, måste, måste se den på bio. Har hört mycket bra om den. Vem vill följa med :D?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0