Klöfverskjöld eller Nyberg?

Min kära moder har faktiskt två efternamn, både Klöfverskjöld och Nyberg. Jag antar att hon behöll sitt "egna" efternamn (Klöfverskjöld) för det är ett adelsnamn, eller vad man säger. Nu är det så att jag har chansen att få heta Klöfverskjöld jag med! Eller Klöfverskjöld Nyberg... Då är bara frågan: Skulle jag vilja heta så livet ut? I och för sig så kan man nog byta tillbaka, men det kostar ju. Jag tror inte att jag skulle vilja betala en massa pengar för att byta namn sjutton gånger fram och tillbaka (jag är så velig av mig). Så rik är inte jag. Men jag måste fundera väldigt noga på den här saken. Någon som vill tycka till? 

Smaka lite på dem:
Sofia Nyberg
Sofia Klöfverskjöld
Sofia Klöfverskjöld Nyberg

Kommentarer
Postat av: Maria

jo jag vett det var mumsigt.

För mig kommer du allrd vara en nyberg men jag sknaske oxå ska byta efternamn:P

<3<3

2008-09-25 @ 17:54:15
URL: http://th0rnqvist.blogg.se/
Postat av: Maria

haah den kommer nog vara lite möglig eller ngt när den kommer fram:P

Mamma ska byta efternamn okej då får jag o karin chansen att byta men jag vet inte vad jag ska göra.

min ifall du byter till Klöferskjöld Nyberg så blir Klöferskjöld ett mellannamn

2008-09-25 @ 18:53:12
URL: http://th0rnqvist.blogg.se/
Postat av: Maria

jo till egestransd, mammas släkt är enda släkten i hela världen som heter det och jag o karin är de enda som kan föra de vidare. <33

2008-09-25 @ 19:32:13
URL: http://th0rnqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0