The Dark Knight

Hejsansvejsan!

Ganska länge så har jag, Fia och Elin pratat om att vi ska gå och se Sex and the City på bio. Själv är jag "addicted to Sex and the City" så jag tyckte att det skulle bli jättekuuul. Men så kom Patrik 1,5. Då vill de såklart hellre se den. Men jag har någonting emot svenska filmer, jag vet inte riktigt vad det är. Amerikanska filmer är mer intressanta tror jag. I alla fall. Därför åkte vi in till stan igår efter skolan. Elin la sin röst på Patrik 1,5 jag på SATC och Fia på båda två (hon var också tveksam p.g.a. att det är en svensk film). Jag lyckades tillslut, på något sätt, att få dom att vilja kolla på SATC, men då finns det självklart inga platser kvar. Så då tittar vi igenom alla filmer igen och ser att The Dark Knight går (senaste Batman-filmen), vilket vi tyckte var en superbra idé, så då blev det den helt enkelt. Ingen av filmerna vi egentligen kom dit för att se egentligen but... who cares?
Filmen var verkligen j ä t t e b r a. Den är väldigt intressant, finns inget tillfälle då man tröttnade eller så. Plus att den är lite klurig med Jokerns alla planer. Förresten, Jokern är inte längre Jack Nicholson, utan nu är det Heath Ledger. Ni vet, han som spelar i 10 orsaker att hata dig, Brokeback Mountain... och han som tog självmord förut... :( Han är i varje fall en väldigt bra skådis, han gjorde rollen jättebra, minst lika galen som Nicholson. Det är nästan så att filmen får 5 stjärnor av 5 möjliga. Jag rekommenderar den verkligen. Man behöver inte ha sett de andra filmerna innan.


Jack Nicholson vs. Heath Ledger

Nu måste jag börja städa mitt rum. Det blir partyparty hos morfar ikväll och då måste det vara fint nere hos oss ifall vi tänker komma ner hit. Så, hejdå alla glada, puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0