Kalles Kaviar #2


Såg den när jag satt på busshållplatsen i Hässelby Gård. Var ju tvungen att ta kort, såklart. Tanten som satt bredvid mig måste ha trott att det var henne jag tog kort på, för hon började bete sig märkligt. Men då måste ju tanten ändå varit blind, med tanke på att jag riktade mobilkameran åt ett helt annat håll.

Förresten så hade jag precis skämt ut mig en gnutta precis innan... jag lyckades tappa min plånbok, precis där en tant stod med sin cykel. Den landade såklart mitt framför hennes hjul, just innan hon skulle börja rulla den. Hon var helt lost när jag försökte få henne att förstå att min plånbok satt fast under hennes cykelhjul, och tittade på mig som om jag var från Mars (vilket kanske stämmer, med tanke på att jag faktiskt har ett extraben i min fot) (okej, där ljög jag... men benet är större i höger fot än vänster) (...faktiskt). Tillslut blev jag tvungen att rycka loss den från sin plats.


Psst..! "Klämd" är ju ett väldigt lustigt ord.
Klämd, klämd, klämd, klämd, klämd.... klämd.
Säg det massor av gånger på rad så kommer du inte ha någon aning om vad det är du sitter och säger efter ett tag. Ett enkelt sätt att roa sig på, om man har tråkigt (väldigt tråkigt).


Och NU kom jag på att jag inte ens nämnt ordet "klämd" i texten. Förvirrat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0