Pimp my almanacka

I somras följde jag mina impulser och köpte en rosa almanacka med ett fint mönster på för 20kr i Ullared. Nu har jag kommit fram till att det inte var riktigt smart. Den är på tok för flickig. Ungefär som "hihi" och "tihi", vilka båda två oftast förekommer bland små oskyldiga flickebarn (men även bland vuxna karlar i luddiga sammanhang). Därför bestämde jag mig för att låta min kreativa sida sätta fart. Jag tejpade på ett vanligt vitt A4-papper utanpå och klistrade fast lite klistermärken och Voila! jättefin. Dessutom mer "Sofia". Den kommer antagligen vara täckt av onödigt, konstigt klotter i slutet av skolåret i alla fall. Men den är ändå personlig och mig (inte bokstavligen mig... för det vore ju skumt), vilket är vad jag strävar efter. Tycker ni att jag lyckades bra? (För de otroligt dumma människorna som inte förstår: Till vänster är 'före'-bilden, till höger är 'efter'-bilden.) (... förlåt, dumma människor...)

Det lilla klistermärket nere till vänster står det "Coola bananer" på. Jag har även två på baksidan "Grattis, du har just vunnit en färgradio" och en bild på High School Musical. HSM är ju bara ett måste nu. Så totalt inne. Och som den moderiktiga flickan jag är så kan jag helt enkelt inte undvika att trenden existerar. Jobbigt alltså... jobbigt.

Kommentarer
Postat av: Björkman

Haha! "Ungefär som "hihi" och "tihi", vilka båda två oftast förekommer bland små oskyldiga flickebarn (men även bland vuxna karlar i luddiga sammanhang)." Med tanke på att vi behandlat ämnet förr: Var det där en pik eller?



Yeah, praise the lård for facebook!



Jo, det är nog tur att det bara finns en Sofia. Tänk vad mycket jag fått att stå i annars! (För jag räknar med att jag får vara kvar som mig och inte behöver bli en Sofia?) Om alla andra var Sofia hade jag bara till att börja med fått sisådär x antal miljarder bloggar att följa och kommentera. Alla hade förvisso varit bra, men det hade blivit liiite väl mycket sittande framför datorn.. Iofs hade jag innehaft alla framtida guldmedaljer i alla sporter på herrsidan, hmm..

Nej du, det behövs bara en Sofia :) en unik.



Din header säger du? Den gamla var ju mer avskalad med en lugn och sansad Sofia. Lite motsatsen till denna med andra ord som bjuder på humor och den äkta skeptiska bilden på dig. Jag gillar båda, men denna är roligare. Dock kunde bildkvalitén varit lite bättre på denna andra (lite grynig). Där är min åsikt :)

2009-08-24 @ 00:24:53
URL: http://borgar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0