GGGGG-grej = massage-grej (massa g = många g)

Rubriken är för de som inte förstod min lilla gåta i senaste inlägget. Och bra Linus, att du hittat hem igen (Y).

Jahaa gott folk. Vad har lilla Sofia hittat på idag måntro? (som jag inte vet hur det stavas, men vägrar skriva "(stavning?)" efteråt.)

Jag har varit i Barkarby i bokaffärn och på IKEA och fikat. Massor. Mycket trevligt. Jag är ett fan av böcker, så jag tycker om outleten i Barkarby där... ni vet. Stället där de säljer böcker. Billigt. Jag gillaaaa, WUHO!

Hrm, i alla fall. Jag hittade inte boken jag hoppats på "Vad varje svensk bör veta". Vill nämligen läsa lite i den i ett försök till att bli allmänbildad. Är trött på att vara så... oallmänbildad. Vi får se hur det går. Istället fann jag P.S. I love you. Som tydigen ska vara bajsbra. Jag ger den en chans :D

Med tanke på allmänbildning, så har jag funderat på hur allmänbildad jag är. På ett ungefär. Och, hm. Inte så värst. Jag kan geografi. Och det var väl kanske allt. Jag vet inte vad bokstäverna i NATO står för, vad det är, eller vad de gör. Jag vet inte vem som var statsminister innan Göran Persson eller vad den förre kungen hette. Jag vet inte heller hur man skriver 100 med romerska siffror. Jag vet inte vad Sound of Music handlar om. Jag vet inte i vilken film de säger "You talkin' to me?". Jag vet inte när Sverige fick högertrafik. Jag vet inte hur man säger 'tärningen är kastad' på latin. Och jag vet faktiskt inte ens mellan vilka år första världskriget höll på.


Jag har nu beställt allmänbildning från adlibris.

Kommentarer
Postat av: Joel

Jag är fascinerad över att du överhuvudtaget kan andas ;)

2009-12-27 @ 20:52:20
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/
Postat av: fisk

LOVA att jag också får kika i den boken nån gång, för jag skulle nog behöva uppdatera mig lite jag också :D:D

2009-12-27 @ 22:16:33
Postat av: Sofia

Joel: Jag med

Fisk: Jag lovar. Jag svär på mitt eget lillfinger!

2009-12-27 @ 23:04:05
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0