Sofias lilla julafton

Kvällen innan var det Bingolottos Uppesittarkväll med familjen. Skratta på, det gjorde jag. Men jag vann ändå 100 kronor. Jag är glad. (Även om pengarna inte är mina). Och! Det var faktiskt väldigt mysigt.

På julaftonsmorgon vaknar jag (såklart). Traskar upp och öppnar min julstrumpegrej. Mr Bean, första säsongen av Dexter och ett paket toffifee hittar vi där. Tack tomtenissar.

Gröt till frukost, med julskinka på sidan om. Jag fick mandeln. Heja mig.

Julklappsöppning. Klappar från farmor&farfar och från syskonen öppnas. Ett plattång från f&f och underkläder från syskonen. Tackar, tackar.

Familjen spelar TP tillsammans. Très mysigt (Y)

Kalle Anka klockan tre får man inte missa. Med hemgjort julgodis, lussebullar, kakor (inga pepparkakor, faktiskt) och Blackebergshavrebollar sitter vi och ler fånigt åt Tomteverkstan, Piff&Puff och Askungen. Det är ju så grymt jädra skitbra. "H-h-har den äran." "Nejnej, dumsnut!"

Julklappsöppning nummer två. Klappar från mutti och vati öppnas. Jag får mysig morgonrock, mysiga mystofflor, Spyro the Dragonfly ps2, DKNY-parfym, underkläder, fodral till iPod, hörlurar, värmeskyddande spray till mes cheveux (hår, på franska) och en GGGGG-grej, om ni förstår vad det betyder. Mehehe. Tack så mycket :D!

Jag och Ida sätter oss och spelar Spyro-spelet som hon fick. Något med "hero"... störtlöjligt. Hohoho. Men asch så roligt. Ida och jag är Spyronördar. Def.

Mormor och morfar kommer på besök på kvällen. Klappar öppnas! Jag får ett par vinterskor. Behövdes verkligen. Alltså, verkligen. Typ. Liksom. Ja, ni förstår. Tack igen!

Julbord. Mums. Mer Spyro-speleri. Godisätande. Mormor och morfar går hem, och vi sätter oss och spelar TP igen. Jag börjar blir grymt smart. AKTA ER!

Kill Bill 2 går på TV, men känns inte riktigt som julaftonsmaterial. Lägger mig i sängen och ser på Dexter istället. För er som inte vet vad det är, så handlar det om en rättsmedicinerare som är psykiskt störd (men good-looking) och har ett behov av att döda människor. För att göra det på ett lite mer "snällt" sätt så dödar han bara mördare. Han verkar vara väldigt fascinerad av blod. Han sparar en droppe blod från alla han någonsin dödat. Mycket... konstigt. I alla fall så arbetar han med polisen. Så.. ja... han är antagligen grym på att maska.



Maska = dölja vem han egentligen är. I alla fall på Sofia-språk. Vet inte om det betyder så egentligen, alltså. Gud vilket onödigt tillägg.


Där har ni min jul. God jul i efterskott <3

Ni fick ett hjärta! Det har ni aldrig fått förut. Jag känner mig... snäll.


Juste. Om någon vill ha bilder på julklappar så är det bara att fråga :D (som om, liksom) (rimdrottningen såååfia)

Kommentarer
Postat av: Linus

en GGGGG-grej? (jag har vågat mig tillbaka hit, yay)

2009-12-26 @ 17:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0