Om det nu vore så enkelt.

"Livet ska vara som för en fjäril en sommardag." - Ur "Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö".

Jaha. Säger vem? Visst vore det grymt härligt om det var på det sättet, men kan man säga att det ska vara så? Kan man det? Att livet ska vara enkelt, att det ska vara härligt och utan problem. Jag tror inte att ett sånt liv är möjligt. Kalla mig pessimist, men något så stort som livet kan fanimej inte vara perfekt. Det må ha sina glada, ljusa stunder, men det vänder så småningom. Allting vänder. Om vinden aldrig vände, skulle man aldrig få se flaggans båda sidor. Man sitter fast som en snobbig jävla neanderthalare och glor. För det är det enda man ser. Ingenting blir helt om man aldrig ser den andra sidan. Förstår ni? Lycka är bara hälften av en människa. Det blir omöjligt att leva utan den andra, den där hemska, illaluktande oturen, olyckan. Så, som sagt, allting bara måste vända. Och det när man som minst anar det. Det är då trollsländan kommer. Och den jävla fjärilen är död.



EDIT: När jag läser det här i efterhand så låter min liknelse väldigt konstig. Men jag orkar inte bry mig... gör ni?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Liknelsen låter allt annat än konstig! Kunde nog inte sagt det bättre själv. Men klart att man strävar efter att få det bra snarare än att komma till den andra sidan.



Oj, sex stycken! Herregud, så många läsare har jag inte haft på flera dagar :P Ligger stadigt på 5.

Du kan vara lugn, jag dömer inte efter förkortningar, det är vad helheten innebär som betyder något.

Ja, Långben ja, det har du rätt i, också en bra kandidat. Med hehe tror jag att jag förstår hur du menar. Men skratt överhuvudtaget är svårt att gestalta i skrift. Vissa saker måste man ses för att fatta ordentligt helt enkelt.



Jag älskar också många av sakerna du nämnde. Dock har jag blivit lat när det gäller kontanter och använder kort oftast. Och Nordman har jag inget emot men han spelas väl inte direkt i bilen så ofta :P



Och du, det är klart att papperskorgen gömmer sig när du så ohövligt kallar den för "SKRÄÄÄP!"..

2009-06-12 @ 17:54:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0