Ett blogginlägg, faktiskt.

Tjena! Hallå! Hejsan!

Jag har kommit på en ny hobby! Jag ska börja samla på såna där små komedistrippar :D Som står i Metro eller City varje dag. Hittills har ni redan fått se min favorit... (:D) Och här kommer ännu en. Älskar minen!
HIHIHIH!

I alla fall. Jag har ägnat hela min söndag till att läsa en bajsbok. "Gåtan" av Marianne Fredriksson. Blöhööööhöhöö.. en bokrecension skulle ha varit inne i fredags, men seg som jag är så hade jag inte ens läst klart den, än mindre skrivit den nedrans recensionen. Jag får väl skriva den nu, I guess. Jävla merde ('fan' på franska för de som vill veta) ('pêle-mêle' betyder 'huller om buller'... för de mer avancerade nyfikna.)

Och vet ni vad... nästa vecka är hemsk. Recension in på måndag, engelskaredovisning om Pocahontas små vänner på tisdag, franska muntliga nationella på tisdag, cp-historiaprov på onsdag. Provet handlar om mellankrigstiden, som vi i min gamla skola på NÅN VÄNSTER hoppade över.

(Och när jag kollade runt, hade nästan hela caféet börjat
tugga på sina muffinsar, som dom på NÅN VÄNSTER hade
gömt när jag kom in.
Då hade dom alltså kört ett sånt där practical joke på mig.
Jag blev helt paff, det var skitskämmigt.... OJOJOJOJJJJ! Herrejävlar...)

Så jag ligger lite risigt till där... tror jag. På samma gång så måste jag prestera bra som attan på mattelektionerna för att få mitt jävla mvg. Eftersom att nationella inte gick så bra (underdrift) (eller kanske inte, det gick helt okej) .... (men inte på mvg-frågorna) .... (BAJS), så är min enda chans att få mvg:t att visa att jag är smart under lektionerna istället.

Skjut mig.

Snälla?

Nähe. Tack så jävla mycket för hjälpen.

Får väl prata vidare om min väldigt intressanta helg isåfall. MOAHA. Ångrar du att du inte skjöt mig? Jaha, så mycket bryr jag mig... I lördags var det Spring Fair (Syster: 'Varför ska ni springa där för?' - dumhuvud), så jag och Mia (från gamla klassen) snurrade dit en stund. Det var kul att se Mr. Ryberg, Presland, Gehlin igen. Jag bad Mr. Gehlin att dra ett roligt skämt, men han var inte i rätt sinnesstämning :(.
Jag blev väldigt förvånad när Ms. Rukalski (min franskalärare) kom fram och började prata med mig. På franska. Jag svarade mest "oui, oui, oui".

Huuuur som helst! Jag har köpt ett nagellack... ett sånt där magnetiskt... det är jättefint :)

Kommentarer
Postat av: doris

vad fan är det där med muffins i mitten av inlägget?!?

2009-05-17 @ 22:38:27
Postat av: Sofia

"Som vi i vår gamla skola på NÅGON VÄNSTER hoppat över"

"Som dom på NÅGON VÄNSTER hade gömt när jag kom in".

Ser du likheten? Allt jag skriver ner är bara mina tankar. Det var det första jag tänkte på.

2009-05-17 @ 22:40:21
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/
Postat av: doris

jaha, men du får markera det lite tydligare med FET FET stil eller något.

2009-05-19 @ 19:43:21
Postat av: Sofia

Klappat och klart! Nöjder nu?

2009-05-19 @ 19:52:57
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0