Valborg

Ni som tycker att det är för sent för ett Valborgsinlägg behöver ju inte läsa det här.

Valborg i år tillbringades ute i Solna i Fias lägenhet. Vi var väl sisådär sex människor först.... vi tittade på när Fia, Elin, Emma åt makaroner och vi brände godisar i stearinljus... för så roligt hade vi. Sedan blev det utgång för att möta två till. Vi hade våra små tankar på en majbrasa, men Rålis blev inställd, en annan var putsväck och Riddersvik gick ingen med på. Så det blev en kvarts promenad runt i stan, sedan tubelituben tillbaka till Västra Skogen (väldigt roligt namn). För er som inte visste så finns där Sveriges längsta rulltrappa :D (vad jag hört i alla fall). Så tuff är jag.... åker i kändistrappor, liksom. Faktiskt.. så gick jag upp för hela trappen. Gissa hur död jag var sen?

På traskningen tillbaks till lägenheten såg vi en stoooor hög med träd under bron. Vi bestämde oss för att sätta igång vår egen majbrasa. WUHOOOO! Nej, kanske inte. Men vi gick i alla fall ner dit, tände på en tändstickelång pinne, trallade vidare, virrade oss ner för en backe och var sen framme vid vägen. På andra sidan fanns en rondell... med vattenspridare.... frestande.... vi tog en snabbdusch. Sen låg det en skola där, mitt i alltihopa (inte i rondellen, alltså). När vi gått ett tag inser vi att den är inhägnad. Attans. Vi finner en stege och efter lite möda klurar vi oss över. Just det! På vägen tappade vi en människa.

Lite Twisterspeleri innan de oskyldiga sju små dvärgarna förvandlades till Jesus tolv luriga lärjungar med två avbytare. (vilket behövdes senare, sen, kan man tycka). Hur som helst, så hade vi jätteroligt med Linus arm.
Massor av spaghetti åt vi också...


Dagen efter skrattade vi åt Sumobrottar-Elin:


Kommentarer
Postat av: elin

hahaha, vet du hur mycket jag skrattade åt den första bilden på mig? det ser ut som jag kommer i full fart från köket för att kasta mig på nån! :D

2009-05-04 @ 19:18:14
Postat av: Sofia

Haha, jag vet, den är BÄST :D!

2009-05-04 @ 23:20:23
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/
Postat av: Malin

haha snyggt:D

2009-05-08 @ 21:43:16
URL: http://fishii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0