10 saker ni kanske redan visste om mig (och borde lagt märke till)

1. Jag blir jävligt lätt röd i ansiktet, även om jag i princip aldrig brukar tycka att någonting är pinsamt (varför ska man skämmas för sig själv, liksom?), och jag hatar det.
2. Jag absolut suger på bollsporter, speciellt fotboll (men även basket, innebandy, rugby, softball och handboll)
3. Jag pluggar ofta in mer än vad som är nödvändigt inför prov för att inte riskera att missa något viktigt.
4. Jag är väldigt lättroad och är rätt så (väldigt) fnissig av mig.
5. Jag är skitsämst på att argumentera muntligt (jag föredrar att uttrycka mig skriftligt)
6. Jag är en ganska asocial person, särskilt på morgonen.
7. Jag säger många och väldigt konstiga saker, vilket ofta beror på punkt nr. 6 (jag kommer inte på något bättre att prata om), men ibland på att jag bara säger det jag tänker på, utan att tänka klart.
8. Jag har skittorr humor (men bäst, såklart) och älskar därför tidningsserierna Wulffmorgenthaler och Carpe Diem
9. Jag är skiträdd för mörker och hatar att gå hem själv på natten, vill gärna ha med mig några starka pojkar.
10. Jag är ingen festpingla, och är inte heller särskilt förtjust i att dansa.

BONUS
11.
Jag är inte en maskros


Det finns inga likheter mellan en maskros och en Sofia. Bara så att ni vet.


.... eller?
Det finns en del tecken som visar på att Sofia faktiskt ÄR en maskros:
• Båda skiner som solen
• Båda är rufsiga i toppen
• Båda är som ogräs - De är överallt och är allmänt jobbiga. De gör inget annat än att sprida sig (och här syftar jag på glädje, inget annat).
• MEN, de är fortfarande väldigt roliga då de är lätta att blåsa, samt att få de känna sig dumma och värdelösa
• Maskrosen blir någon gång i sitt liv gråhårig
• Båda kan lätt bli fysiskt nertrampade av de som är större för att de är så små

Men där finns också något som skiljer dem åt:
• Det finns massor av maskrosor, men bara en Sofia


Kommentarer
Postat av: Mutti

En maskros kan bryta igenom asfalt om den bestämt sig för att växa just där. Liten men stark, modig och envis.

2009-09-25 @ 18:54:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0