Hopplösa(..?) elefanter och konstiga maskar.

"Elefanter är det enda djuret på jorden som inte kan hoppa."

Stackars elefant, säger jag då. Jag undrar om det är för att elefanten är för tung? Eller har den bara väldigt dålig koordinationsförmåga, så att den inte kan böja alla sina fyra knän samtidigt och sedan trampa ifrån, och alltså bara ramlar ihop i en liten hög när den försöker sig på ett hopp?
Eller är det möjligtvis så att det faktiskt har funnits hoppande elefanter? En gång i tiden för länge, länge sedan... Det måste ha skett en förjävlig olycka som fick elefanterna att ge upp hoppandet helt och hållet. De har ju till och med lyckats övertala hela mänskligheten att de är hopplösa (hehe). Men jag lovar att de träffas ibland, och har små hoppkalas... i smyg. Hemliga-hoppande-elefanter-sällskapet. Det är därför det blir jordbävningar ibland. Då är det elefanterna som vart i farten igen. 




...... ..  .. . .. ..... ..

Men nu undrar jag: Hur fasen hoppar en mask?
Jag måste säga att jag har minsann aldrig sett en hoppande daggmask förut. Den som då har kunnat dra slutsatsen att en mask kan hoppa, måste såklart sett det med egna ögon.... Jag vill att den personen hör av sig till mig snarast. Helst med bevis i form av video. Skriv en kommentar bara. Tack på förhand!



Här är i alla fall min bild av en hoppande mask.
(det är alltså inte en darrande mask, utan strecken är faktiskt fartsträck... den studsar framåt i full fart, liksom..)

Kommentarer
Postat av: Mållgan

Jag tror att de menar: "Elefanter är det enda djuret MED BEN SOM ''INNEHÅLLER KÖTT,MUSKLER OCH LEDER'' på jorden som inte kan hoppa." Det utesluter då livsformer såsom mask, manet och myra:) (ALITTERATION, WOOHOO)

2009-09-26 @ 17:40:45
Postat av: Sofia

Men man måste ju säga det de menar och inte det de säger. Annars är det ju såklart att man blir förvirrad.

Allitteration? Du måste gå i min klass. VEM ÄR MÅLLGAN?

2009-09-26 @ 21:25:40
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/
Postat av: Mållgan

Haha, du tog min ledtråd. Jag är förresten Alfons osynliga låtsasvän.

2009-09-26 @ 22:33:18
Postat av: Sofia

Jajo, jag vet att namnet kommer från Alfons, men vem är Mållgan i det här sammanhanget då? En till ledtråd!

2009-09-26 @ 23:04:15
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/
Postat av: Mållgan

De kommer när de kommer...

2009-09-26 @ 23:47:39
Postat av: Sofia

Morr

2009-09-27 @ 01:44:00
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0