December ett vanns av Doris

Måste jag nog säga. Hans var mest fantasifull. Konn gratt u la tjoner! Vad vill du ha för inlägg? Och svara hyfsat snabbt, för annars får jag typ fem på hög bara för att alla andra som vinner tävlingar är så långsamma.

Hans svar:

"detta var orättvist, jag kan inte tänka på annat sätt än naturvetanskapligt. men här är ett försök:

när det är vinter och det börjar närma sig jul vill tomten ha det lite extra roligt så han tar sin släde med rudolf och flyger upp i luften och sladdar på molnen så att det yr av snö (för vi alla vet ju att moln är gjorda av snö) och en del att stänket från sladdarna kommer ner på jorden som snö. 

nu undrar du ju varför det regnar på sommaren och varför det kan snöa på julafton när tomten dela ut klappar. men jo, såhär är det:

när det är sommar brukar tomten sätta på raketmotorer på sin släde som gör att snön som yr blir till vatten och det regnar istället

och varför det kan snöa när han delar ut klappar är för att hans brorson brukar få låna en av tontens slädar ibland

Nu undrar du säkert varför han väljer att ha raketmotorer på sommaren och inte på vintern när han vill ha det extra roligt. men då ska jag tala om det för dig en annan dag när jag har tid, för jag ska också plugga samhällsekonomi nu."



Och Olivia, jag ÄLSKAR Edward Scissorhands!

Och Linus, det har alltid stått "SKICKA YAO" ;D

Och ni andra, mycket fina försök, men tyvärr... nästa gång :))

Kommentarer
Postat av: doris

ordbajs lönar sig visst ;)



då vill jag att du skriver ett inlägg om hur mycket du älskar glögg och pepparkakor!

2010-12-02 @ 19:47:17
Postat av: Sofia

haha, så sant ;D

2010-12-02 @ 21:25:22
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0