Mitt liv om tio år

Käre Linus, om tio år är jag färdigutbildad sen ett tag tillbaka. Jag har pluggat tre år biomedicin, två år forensisk vetenskap och har nu en masterexamen. Jag har förhoppningsvis påbörjat min karriär, dvs. jobba som städare på SKL (Statens Kriminaltekniska Laboratorium i Linköping), för klättra upp på stegen och till slut bli forensiker full time. Asballt.

Eller så har jag bestämt mig för att läsa några extrakurser på universitetet. Jag vet inte.. arkeologi? Vore tufft. Eller så har jag börjat jobba hos polisen eller går på polishögskolan för att kunna bli kriminaltekniker, om jag inte redan kommit så långt. Jag har inte planerat så väldigt långt framåt, liksom. Men min dröm är i alla fall kriminaltekniker.

Jag vet inte var jag bor någonstans, men jag är antagligen kvar i Sverige. Uppsala? Stockholm? Göteborg? Who knows. Jag bor i alla fall i lägenhet, utan familj, med en eller två katter och alternativt eventuellt en pojkvän. Men jag kan nog bli en sån som prioriterar karriären först. Who knows.

Det blir inga tre V:n i alla fall. Och inge New York.

Sammanfattning:
- Masterexamen i forensisk vetenskap
- Påbörjad karriär
- Lägenhet i Sverige
- Katt

Kommentarer
Postat av: Linus

Städare, lägenhet och katt. Jag gillar starkt de två sista:)

2010-12-02 @ 20:46:01
Postat av: doris

kriminaltekniker låter ju rätt ballt. är det sånt bones håller på med?



jag trodde du va en hundmänniska :O !

2010-12-05 @ 23:44:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0