Peppercookies and glögg

Jag älskar pepparkakor och glögg. Det är seriöst det bästa med hela julen. Tänk er snö utomhus, varmt inomhus, en sprakande eld på TV:n (vi har en såndär DVD "The brasa"), paket under granen och och och... pepparkakor. Med glasyr helst. Som man ritat dit själv, en massa olika färger. Sådär übergott, liksom. Och så lite glögg på det. Folk brukar äta någon konstig ost på sina pepparkakor när de dricker glögg till. Men icke jag. Icke sa nicke. Jag kör rätt på ba. Utan grejs. Förutom glasyr. Med den där årliga Blossa-glöggen till. Vilken smak är det i år, någon som vet? Vilken färg har flaskan? Den brukar vara fin.

Vad tycker ni är det bästa med julen?


Förra årets. Fin!



(ps. inlägget är uppgjort. jag ljög. ds.)

Kommentarer
Postat av: jorp

den är guldig och glittrar halvt genomskinligt, själva glöggen är gul med saffranssmak.



Mvh jonas

2010-12-02 @ 22:11:39
Postat av: Deostick

Vad står "ds" för? Är det ordet som du egentligen inte får använda? Saffran är farligt

2010-12-03 @ 01:00:18
Postat av: Björkman

"Inlägget är uppgjort, jag ljög"?? You lost me there.

Ost på pepparkaka är rätt gott, men äter vanligtvis utan.

Bäst med julen.. Myset, helt enkelt. Känslan av att få vara med familjen, vara hemma och känna sig trygg och gosa ner sig i en soffa med massa jullåtar i bakgrunden och känna doften av julmat. Tycker jag låter som ett bra svar :)

2010-12-03 @ 16:22:03
URL: http://borgar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0