Mysteriet Vanten

Jag kommer få dras med det här för resten av mitt liv. Inte få vet hur det gick till. Jag kommer bli knäpp.

Ni minns vanten jag la upp här igår? Som visade sig vara Fiskens? Det VAR ett mirakel. Ett riktigt jäkla mirakel. Grejen är att hon tappade den för cirka två veckor sen (under le sportlov) efter att vi hade varit i Vällingby. Hon kunde ha tappat den precis vart som helst så vi fann ingen anledning att springa tillbaka och leta.

Igår när jag gick hem från skolan (den vanliga lilla trudelutten mellan hus och buss), så ligger den där. På en ellåda. Bara... ligger där. Hur tusan kom den dit? Efter TVÅ VECKOR. Det kan ha varit så att den varit begravd i snön och krupit fram nu när det börjar smälta och så har någon snäll tant lagt upp den på det lilla elskåpet. Men den idén sprack. Vanten var inte det minsta våt. Eller kall. Eller frusen.

Är det någon som har tagit hem den till sig eller? För hur sjutton har det annars gått till? Någon ensam gammal gubbe som tog hem den som sällskap, för att den var fin. Och sen kommit på att någon kanske saknat den och lagt ut den på elskåpet. OFTA, typ.

NU KOM JAG PÅ EN IDÉ! Den kanske låg BAKOM elskåpet! Någon hade lagt upp den dagen efter men sen har den halkat ner! JAJAJA! Så kan det vaaa! Och det var därför jag inte såg den tidigare. Mais ouiiii. En lösning. Kanske. Typ. Fast den var ju varken våt eller kall....

Fasiken.

OM det finns någon därute som känner sig skyldig för att ha tagit hem vanten för att sedan lämna tillbaka den. HÖR AV ER FÖR GUTTES SKULL! Jag ruttnar annars.

Kommentarer
Postat av: fisk

haha jag gillar efterlysningen i slutet! du får väl dela ut flygblad till hela grannskapet :D:D

2010-03-18 @ 20:14:48
Postat av: Sofia

BRA IDÉEEE!

2010-03-18 @ 20:21:22
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0