Jag har alltid undrat...

... hur lång tid det skulle ta att smälta en hel hushållsost i mikrovågsugnen?

Blir det tillräckligt mycket ost för att det ska rinna ut när man öppnar luckan?

Hur lång tid tar det innan den stelnar igen?

Kan man göra som små osttappar om osten stelnar i farten?


Jag måste definitivt experimentera någon gång. Om jag bara hade en osts smältentalpi hade jag lätt kunnat räkna ut det här med miniräknaren. Fast det hade varit grymt mycket tråkigare.


Att göra innan jag dör:
• Smälta en hel hushållsost i mikron.



Kommentarer
Postat av: Myaraq

Tror faktiskt det börjar brinna. Men jag vill veta!

2010-05-30 @ 17:08:09
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0