Sofia snackar svenska

Jag har i princip inga politiska åsikter över huvud taget. Jag kan nästan nada om politik, samhället o.s.v. Kaaanske för att det är totalt ointressant. Kanske. Så när jag uttalar mig om det här, så finns det säkert flera som anser att jag är helt bakom flötet, ute på djupt vatten och blabla, men.. je ne pas bryr mig. För när jag läste om det idag (igen) så blev jag bara... fundersam. Det är knäppt.


... .. .. ....

... Varför ser folk den svenska flaggan som en rasistisk symbol? Jag tycker att det är grymt konstigt. Jag kommer ihåg på skolfotot i högstadiet, då fick man inte ha en Sverige-tröja på sig. Då var man rasist. Jag antar att de säger så för att det har flyttat fler och fler människor hit från olika ställen världen över, och att om vi då håller på med vår fina svenska flagga så betyder det att... vi inte tycker om dem? Att vi har något emot dem? Är det så? Alltså.. jag förstår verkligen inte. Jag har inga som helst problem med att folk från andra länder flyttar hit till oss i Sverige. Nemas problemas. Men det är ju trots allt Sverige de har flyttat till. Sverige... svenskar... svensk flagga... är det konstigt kanske?

Och nu finns det säkert ett ton människor (vilket kan betyda 200 eller 3 människor) som har en jädra massa åsikter om det här. Blablabla. Men enligt mig finns det inget att diskutera. Svenska flaggan är inte rasistisk. Men jag kanske lever i min egen lilla värld.

Kommentarer
Postat av: Anonym

En liten tanke om samma ämne:



:)

Smiley



:(

Sadie



0(:|)-<-<

Profeten Muhammed.



(stulen av en annan bloggare, en som gör bra och blipp-bloppig musik)

2010-05-24 @ 23:44:14
Postat av: Björkman

JAG var rätt intresserad av politik en gång i gymnasiet, men det gled bort allt mer under årens lopp. Men för att inte vara så intresserad så låter det lilla du sa nu som att du har sunda värderingar iaf :) Att ens någon endaste människa kan hitta något rasistiskt eller annat negativt med flaggan är galenskap.. visst om den hade haft en svastika på sig, eller en bild på en pedofil, eller fylld av vapen eller nå't annat löjligt, men nu är det ett gult kors med blå bakgrund.. big deal? Rätt många länder som har korsflaggor.



Mm, jag har bara koll på hur mkt man tappar som t.ex. fotbollsspelare, men gymnastik lär vara lite värre med tanke på att det är rätt mycket fler moment än i fussball.. :(



Haha, vadå "blöh"! Om det är ditt andraval måste du la gilla det någorlunda..?



Äsch, jag får la lägga konstgräs under tältet :P



Tack! Jepp, en av bilderna från Kentkonserten jag var på tidigt i våras. Och lätt den jag gillade mest. Mäktig och övernaturlig på nå't sätt.

2010-05-25 @ 10:56:49
URL: http://borgar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0