Min lördag

Som nämnt på fejsbokk var jag ute och utnyttjade mina nya förmåner som 18åring i lördags. Vi drog till superjätteinnestället (kind of. not.) Festen som var.. okej. Förresten så vill Doris tydligen se hur mycket jag kommer ihåg från kvällen (dvs allt för jag var inte full, bara lullig) och därför blir det mycket detaljer och därmed skrivet på ett tråkigt sätt. Typ. Kind of yao.

Som sagt. Festen. 50 kr inträde, 40 kr garderob. Pengar i bh:n. Köpte en xider (raspberry blossom.. asgod, faktiskt) för att sedan snurra vidare till en s.k. "fruktig drink" random gjord av bartendern. Vi stod ute typ hela kvällen förutom när vi gick in för att fylla på, gå på toa (vilket jag gjorde en gång) eller gå upp på dansgolvet i typ 3s. En jävel på kärlek var det och den andra kommer jag inte ihåg vad den heter. Jag träffade Angela! Också. Hon pillade mig i rumpan när jag dansade runt där, så jag satte mig vid henne en liten stund. Det var nog enda sättet att få henne sluta pilla. De körde med en sån där blinklampa som är sjukt irriterande och som gör att man typ inte fattar någonting.

Sen blev det hur som haver en till xider (som de andra drack upp när jag gick på toa, stjärtar) och två shots som jag fick från Victor (för att jag hade fyllt år, så det var très snällt). Den gröna var godare än den röda. Jag fick öl på mina leggings, kladd på mina armbågar och min skosula gick sönder litegrann. Mitt hår blev jättefult och ofräscht (vilket var anledningen till att jag klippte det igår :D!) och mitt hår luktade bajs blandat med rök. Jag vägrade cigarett tre gånger och snodde öl några få. Öl är äckligt, kan jag konstatera. Men kanske blir jag en öltjej när jag börjar på universitet, som min syster.

Vi snurrade därifrån vid halv två, men då blev Victor tvungen att stanna kvar för han hade tappat sin lapp. Smartass. När jag fick mina kläder såg jag att James hade ringt så jag ringde tillbaka, men det var nada svar. Det var förresten nu som jag även postade det senaste inlägget. När jag satt utanför. Vi vandrade till tunnelbanan tsm med några andra.. den ena hette Sofia och den andra fyllde år, så vi fick en liten sång. Det var en massa prat om snopp i pannan också. Harald gillade tydligen det.

På tuben stötte vi ihop med Jonas igen som hade varit på Dubstep vid Slussen för att sedan hoppa av vid vad jag tror var Fridhemsplan (och här handlar det om dåligt lokalsinne), för att vandra vidare till donken där jag äääntligen kunde få kissa. Var väldigtväldigt kissnödig. Så var det fest på handels men vi satte oss på Dovas istället.. där fick jag två kronor rabatt på en bacardi breezer. Det var snällt. Här råkade jag även snubbla i trappen, vilket Jonas tycker är väldigt roligt.

Sen åkte vi hem. Slut. Vad säger du Doris?

Kommentarer
Postat av: doris

jag ska skriva en kommentar för varje fel här kommer första:

garderob 30 kr

2010-10-25 @ 17:35:27
Postat av: doris

oj juste kanske inte första, du hade visst väska också. jag tänka långsamt

2010-10-25 @ 17:36:44
Postat av: Sofia

JUSTE! ;D

2010-10-25 @ 17:40:40
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/
Postat av: doris

jag failade ju med min första kommentar, men nu i min tredje kommer det. när vi stod på tunnelbaneperrongen så tittade du upp i taket och jag frågade vad du gjorde och du sa att du kollade in det vackra taket, då sa jag något om att du skulle göra ett inlägg om det och vi kom överens om att nästa inlägg du skulle skriva skulle vara ett inlägg om just det vackra gråa fläckiga streckiga taket.

2010-10-25 @ 17:44:53
Postat av: Sofia

nooooo! ja.. jag har redan sagt det på fejsbokk.. men FAN, jag visste att jag skulle skriva det där! Jag tänkte på det imorse.

2010-10-25 @ 17:52:30
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/
Postat av: jorpi

you fail sofia.. Vi gick av vid rådmansgatan.. för att gå fram och tillbaka till retro, sen donk, o sen fridhemsplan!

2010-10-25 @ 22:34:59
Postat av: Sofia

haha, jag sa ju att jag inte visste jonas

2010-10-25 @ 22:50:37
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/
Postat av: Deostick

Plus att du glömde påminna mig om att ringa till Jonas! Hähä

2010-10-25 @ 23:02:16
Postat av: Sofia

det skulle jag gjort iaf, haha

2010-10-25 @ 23:19:53
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0