någon som åkt buss i uppsala som kan hjälpa?

Imorgon är det upprop. Jag ska ta mig till Biomedicum på andra sidan stan (vilket alltså tar 22 min). För att lyckas med detta måste jag åka buss, så när min pappa var här igår köpte vi ett busskort till mig. När jag betalat säger hon i kassan "Kortet börjar gälla när du för första gången trycker på ettan".

and I went like "whaaat?"

Jag: Eh, hehe, vilken etta?
Tjej i kassa: Den *pekar på en etta*
Jag: Ska jag trycka på den nu?
Tjej i kassa: Du ska trycka på den när du ska aktivera kortet
Jag: Jaha...
Tjej i kassa: Så första gången du åker buss trycker du på ettan

Jag gav upp mitt försök att förstå, gick ut och panikade en aning inför min första bussresa. På vägen tillbaka till bilen smög jag förbi en buss för att se hur det såg ut. Jag såg en etta i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0