Om idag var min första dag i livet

Tänk er att för första gången öppna ögonen och insupa allt som händer runt omkring. Inte som nyfödd bebis, utan nyfödd vuxen. Man lägger märke till allting. Hör allt, ser allt. Och man kan gå runt som man vill, känna på vad man vill. Man ligger inte helt hjälplös i en liten stol med en napp i munnen. Jag vet hur härligt det kan vara att uppleva en sak för första gången. Att istället uppleva allting för första gången måste vara storslaget.

Det första jag skulle vilja se är stjärnhimlen, för den får mig alltid att fundera.
Det första jag skulle vilja känna lukten av är nybakta bullar, för det får mig att känna mig trygg.
Det första jag skulle vilja känna smaken av är nyplockade hallon, för det äter jag aldrig trots att det är så gott.
Det första jag skulle vilja känna känslan av är en kram från någon som betyder mycket för mig, för det är viktigt att såna personer finns.
Det första jag skulle vilja höra är All these things that I've done med The killers, för den låten får mig att känna mig stark.

Och det första jag skulle göra är att baka en kladdkaka och titta på Fairly Odd Parents, bara för att det är den bästa mat/tv-kombon som finns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0