Dags att se Tintin hörni

Jag var och såg Tintins äventyr - Enhörningens hemlighet för en vecka sedan. Den som inte har sett den borde göra det. Jag älskade den. Till och med introt (den biten där det står vilka skådespelare det är och blabla), var bra. Den som ALLTID brukar vara tråkig annars. Det var små saker från varje Tintin-film med som ploppade upp lite hursom samtidigt som en liten Tintin sprang omkring.

Och sedan var själva filmen asbra. Jag trodde att det skulle bli konstigt när de sa att de skulle blanda in Krabban med guldklorna, men det förhöjde bara alltihop. Handlingen gick ihop ännu bättre än i originalen. Jag nämnde förut att jag blev lite besviken över att de skulle göra en animerad version istället för en spelfilm, men pfft. Glöm. Animerat passade betydligt bättre, just eftersom allt inte måste ske på ett lika trovärdigt sätt som annars vilket gör det hela lite roligare (plus att Dupontarna inte skulle ha sett lika roliga ut IRL), samtidigt som den var extremt bra gjord. En gång var jag bombsäker på att det var en riktig person som dök upp på bioduken. Jag svär assåhh.

OBS! Det må hända att jag blir lite överexalterad när jag ser filmer på bio, så det kanske inte var så awesome som jag tror, men nog var det nära isåfall. Någon annan som sett den som vill tycka till?


Tycker dock att det var ett grovt misstag att inte ta med originalmusiken. Den är super ju. De kunde ha gjort en liten cover på den eller nåt i alla fall...


Kommentarer
Postat av: Johanna

haha nej verkligen inte! håret är på ryggen hihi :)

2011-11-15 @ 18:23:40
URL: http://justjohannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0