glass i stora lass

Jag och Fia gjorde egen glass med smak av gröna äpplen igår. Jag vet att det låter sjukt najs... men det var det inte. Smaken påminde väldigt mycket om apple sourz, vilket jag inte är särskilt förtjust i. Så... ingen superhit. Inte som hallonglassen som man kan offra sitt ena öra för. Den blev alldeles klumpig eftersom vi rev äpplet så det såg inte jättefräscht ut. Liknade keso, typ. Till färgen också.

Hur som helst. När vi skulle lägga in glassen i frysen så tog jag min största burk med lock, men det kan ha varit så att det var lite för mycket glass.


Hur många tror att det gick att stänga locket utan att det hamnade glass överallt?


... Det gick inte alls. Observera att locket fortfarande inte är helt påtryckt. Det bara fortsatte att välla ut en massa glass. Unstoppable.

Kommentarer
Postat av: Mutti

Jag var nyss trött, hängig och på dåligt humör. Men nu fick du mig att skratta så att jag grät och höll på att ramla av stolen. Tack gumman!

2011-11-22 @ 23:15:57
URL: http://muttinyberg.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Det roligaste är att du ens försökte stänga locket? Haha



Sv: JAG VET! Bara sitter och vältrar mig i min och kakornas godhet

2011-11-22 @ 23:31:03
URL: http://alltutom.blogg.se/
Postat av: Björkman

Hört talas om gladpack? Funkar mycket bättre än lock är min spontana känsla.. ^^

2011-11-24 @ 00:55:34
URL: http://borgar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0