I am on fajjööör

Vet ni hur duktig jag har varit idag? Helt sjukt. Jag åkte till skolan (TROTS att det var självstudiedag) klockan 11 för att förbereda lite inför labben imorgon. Vi skulle svara på frågor, göra lite tabeller, rita lite mekanismer och lala. Och så skulle vi tolka spektran. IR, H NMR och C NMR. Jag och min labbkompis klarade den första galant, men sen började det gå snett utför. Till slut bestämde vi oss för att dela upp alla tvåtusenfyrtiotre spektran mellan alla grupper som studerade med oss (allt för att spara tid). Detta medförde sedan en låååång period då vi presenterade det vi kommit fram till. Vi kunde dock inte presentera C NMR för vårt ämne, för det spektrat var bajs. Fullkomligt. Bajs.

Jag tror inte jag blev så mycket klokare av att gå till skolan idag, alltså. Men ändå, jag var duktig. Första gången som jag studerat på en självstudiedag. Shitbananazz.

Jag lämnade skolan klockan 17 (obs! 17.) och tänkte åka raka vägen hem och äta, ladda ner de nya avsnitten av HIMYM och 2½ men och sedan somna framför gamla avsnitt av någon random serie. Istället kom jag hem, åt, upptäckte till min förskräckelse att de nya avsnitten inte kommit upp och valde istället att julpynta. Kände att det bara MÅSTE göras innan den 1:a december. Annars äre kaos. Så jag trippade ner till förrådet och hämtade min lilla plastgran, adventsljusstake, ljusslinga och tomtar och satte igång. Nu är det jetemysigt.

Efter det slog jag in julklappar. Eller snarare julklapp. Jag har bestämt mig för att de ska bli überfina i år så det tar tid. Min lillasyster Saras julklapp är nu heeelt färdig och fin! Men jag lägger inte upp några bilder.. det får bli en överraskning på julafton. Hoho.

MEN! Det jag ville säga med det här inlägget var att jag alltså inte sovit ett skvatt ELLER tittat serier sen jag kom hem. När sjutton hände det senast? Typ näver. I'm awesome dUde.


Kommentarer
Postat av: Vati

Duktig Sofia!

2011-11-30 @ 15:44:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0