tips om mat

Jag fick lite småpanik när jag skulle laga lunch idag. Jag insåg att det är en hel del mat som går ut ganska snart. Jag har en liten snutt falukorv och en bit kassler som har legat där inne en aning för länge, skulle jag tro, och blodpuddingen jag har gick ut för två dagar sedan, men den är oöppnad. Så jag visste inte riktigt hur jag skulle få ihop det. Men då tänkte jag att om jag åt hela blodpuddingen till lunch, så kommer jag fortfarande vara mätt när det börjar närma sig middag och då räcker det om jag äter kasslern och eventuellt lite honungsmelon. Bra idé (Y).

Men så kom middagen. Jag hade egentligen ingen aning om hur länge kasslern hade legat där, men jag tyckte det var dumt att slänga något som kanske var ätbart, så jag provade. Jag brydde mig inte om att steka den utan åt den kall. Den smakade dock lite annorlunda så jag slog en pling till mamma och frågade om det var farligt att äta gammal kassler. Tydligen inte så värst, så jag åt lite till. Men sen var det inte gott längre.

Till kasslern tänkte jag dricka den sista äppeljuicen som stått öppen i kylen väldigt väldigt länge. Jag häller upp den i glaset och så ser jag något oidentifierbart flyta omkring. Något ljust, fluffigt. Det sa mamma att jag inte fick dricka. Inte alls. Något om farliga bakterier.

Sen fastnade jag vid datorn så jag har inte hunnit till honungsmelonen än, vilket betyder att jag bara ätit lite kall kassler till middag. Student? Ohja.


Det oidentifierbara ser ni nere i högra hörnet.

Några tips om mat som ni kan skriva ner på en post-it och sätta på kylskåpet för att det är så väldigt bra tips som man absolut inte kan låta bli att skriva ner på en post-it och sätta på kylskåpet:
1. Ät aldrig en hel blodpudding på samma gång. Man blir väldigt mätt.
2. Ät inte kassler som har legat i din kyl länge och som du inte heller vet bäst före-datumet på för att du slängt förpackningen den kom i. Det är inte jättegott.
3. Drick aldrig äppeljuice med fluffiga saker i. Big nono.

Kommentarer
Postat av: doris

1an: been there done that

2011-11-24 @ 14:25:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0