Det doftar dofter

Lukten i mitt skåp under diskhon är för tillfället ganska... speciell.

Igår skulle jag poppa popcorn. Alla vet att när man poppar popcorn ska man stänga av mikrovågsugnen när det är 2-3 sekunder mellan varje popp. Jag typ glömde det. Det blev en stor klump av brända popcorn som luktade mindre gott. Det stank i hela lägenheten, så jag slängde i allt i en plastpåse, knöt ihop och slängde in under diskhon.

Idag tittade jag runt lite i mitt kylskåp och hittade en förpackning med jäst. Jag kände redan när jag tog ut den att den inte mådde helt hundra. Den hade krympt. Jag var ju såklart tvungen att öppna förpackningen och se hur det såg ut också... det var lite vitt, lite brunt och väldigt torrt. Och så luktade den illa. Väldigt. Jag hade så att säga inte velat baka bullar på den.

Så i min sop ligger nu brända popcorn och gammal jäst. Men äh, om jag håller mig i sovrummet luktar det inte så farligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0