Tre filmer att se i höst

Abduction
Bara för att Taylor Lautner är med (men INTE för att jag är värsta Twilight-fanet... jag är inte ens Team Jacob...). Det skulle vara intressant att se honom i en annan roll. En där han inte ständigt går runt med magen i vädret med sina överbiffiga muskler och sin dåliga hållning. Vill se hur bra han klarar action... han ser rätt hård ut. Det sägs att han ska bli nya actionhjälten som kommer kunna mäta sig med Matt Damon, Tom Cruise och Daniel Craig. Jag är tvek. Men jag ger pojken en chans! (lite sick förresten att han är 92:a och jämförs med de där andra snubbarna... som att se mig i en actionrulle, typ)




Jane Eyre
Jag såg den som teater en gång i gymnasiet och tyckte att den var rätt okej (skrev till och med en uppsats om den). Jag gillar starka kvinnor som vågar stå upp för sig. MEN, det var Michael Nyqvist som spelade huvudrollen och jag har aldrig riktigt varit ett fan av honom som skådespelare (men när han var med i Hellenius Hörna var han kul). Tycker att allt han säger låter så tillgjort. Så jag tänkte helt enkelt se hur det blir med andra skådisar, även om "gamla" filmer inte är riktigt min grej (förutom Stolthet och fördom, som är supermysig).




Tintins äventyr - Enhörningens hemlighet
Jag älskar Tintin. Har alltid gjort det. Jag och min storasyster tittade alltid på filmerna när vi var små, men våra två småsystrar har aldrig fattat grejen med dem. Och vi förstår oss inte på våra systrar. Att Steven Spielberg och Peter Jackson (awesome) nu går ihop och gör en nyinspelning är ju helt fabulöst! Tydligen så är det dock inte bara Enhörningens hemlighet som den baseras på, utan även Rackham den rödes skatt (som är uppföljaren) och Krabban med guldklorna (som inte har något med de andra två att göra). Rätt intressant att se hur de lyckats väva ihop det där. Krabban med guldklorna är btw en av mina favoriter. Likaså Det svarta guldet, Kung Ottokars spira, Det hemliga vapnet och Plan 714 till Sydney. Plus några till. Plus introt, musiken äger fett. Någon som jag aldrig riktigt gillat är Blå lotus. "Jag ska hugga av ditt huvuud!". Tyckte bara det var creepy när jag var liten. Men ja, som sagt. Sjukt intressant att se om filmen funkar! Det är tydligen bestämt att det ska komma ytterligare två Tintin-filmer från Spielberg och Jackson. Väntarväntarväntar med spänning.


Kommentarer
Postat av: ROBIN HOOD

Älskar att kolla på film och serier! vilken är din för nuvarande favoritfilm? :)

2011-11-10 @ 15:20:03
URL: http://robinhoods.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0