Fast nu är det ju nystädat, faktiskt

Vet ni hur snabbt man stökar ner när man bor ensam i en lägenhet? Det är helt sjukt. Det blir en matlåda per dag. Dessa staplar man i högar för att man inte orkar diska dem när man kommer hem, så man sparar dem till helgen. Utöver det finns det alltid en massa smutsiga glas på diskbänken (var kommer de ifrån?). Tallrikar och bestick är jag rätt duktig på att diska snabbt. Kastrullen är alltid smutsig. Alltid. Måste aaalltid diska den innan jag ska använda den.

Måste komma på ett bättre system där.


Och så är det knäckemackorna jag äter till frukost. En knäckemacka med två skivor skinka på. Det är inte så mycket, men det är otroligt vad det smular ner! Smulor på diskbänken där jag förbereder dem, smulor på matbordet där jag lägger mackan medan jag fortsätter göra mig iordning, smulor på golvet vid soffan, i soffan och på soffbordet där jag sedan äter mackan.

Irriterande. Mycket irriterande.


Och mer då? Jo, golvet i min hall är inte det renaste. Min dörrmatta är kanske... 20 kvadracentimeter stor? Så den hjälper nada. Plus att jag alltid glömmer någonting på morgonen, vilket jag kommer på EFTER att jag tagit på mig skorna, så då måste jag springa in med dem på och då blir det smutsigt överallt.

(det går i och för sig att lösa genom att jag ser till att, öh.. inte glömma saker efter att jag tagit på mig skorna)


Sist då: mina kläder. Jag är en sån som använder ett plagg en gång och lägger det sedan i en liten hög vid sängkanten för att kunna återanvända det igen senare. Det är ju väldigt onödigt att tvätta det när man bara använt det en endaste gång. Detta innebär att jag för tillfället har halva sängen full med kläder. Borde skaffa mig en klädhylla vid änden av sängen. MEN NEJ VAD SMART! Det där tänkte jag för första gången när jag nyss skrev meningen. Deeeet skaaa jag göra.

Ibland överraskar jag mig själv med min intelligens.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0