hur man gör middag när mjölken är slut

Jag tänkte att det var dags för lite middag. Jag gick till kylen, finns det något roligt? ETT ÄGG! JAG HAR ETT ÄGG! Steeeka plääättar. Knäcker ägget, tar fram mjöl och salt och... mjölk? Slut. Den har varit slut i flera dagar, vilket man kan tycka att jag borde ha lagt märke till.

Men så står jag där, med ett knäckt ägg i en skål och tänker "Vad fan gör jag nu?". ICA stängde för 18 minuter sedan och Willys orkar jag inte gå till (och jag kan inte ta cykeln eftersom den är nerjordad och måste tvättas först... kan ta den historian i ett annat inlägg).

... OMELETT! JAG GÖR OMELETT!

Eller. Fan... inte. Det behöver man mjölk till. Efter lite funderingar kom jag fram till att det enda jag kan göra som innehåller ägg men ingen mjölk är kladdkaka. Så, det får det bli helt enkelt. Nu ska bara ugnen bli varm och sen är middagen klar om 35.


Förresten, jag har inte glömt bort frågestunden, jag håller på att skriva svar! Finns dock fortfarande tid för att ställa nya, så kör på :)

Kommentarer
Postat av: doris

du har ju 4 st bensinmackas som mer än gärna vill sälja dyr mjölk till dig, ju!

2011-09-25 @ 22:08:16
Postat av: Sofia

jag orkade inte gå ;p

2011-09-25 @ 22:18:07
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/
Postat av: deostickilainen

Fråga till frågestunden: vore det inte fint om vi alla ägde varsin häst? (då kanske fler folk skulle orka gå och köpa mjölk, även barnen i Afrika säkert) :)

2011-09-26 @ 01:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0