knep för fattiga studenter

Jag kom nyss hem från en fika med lite klasspolers. När jag stod och skulle bestämma mig för vad jag skulle köpa att fika på, fick jag syn på megamaffiga mockarutor för 20 spänn. "WOW" tänkte jag, "EN SÅN SKA JAG HA!". Beställer en, kaffetjejen hämtar en från kylen, lägger på en tallrik, ger mig.

Den var typ 5 kvadratcentimeter stor. Var detta ett skämt? Lyckades jag få den enda lilla rutan på hela brickan? INTE OKÅ.

Jag: Alltså förlåt, jag vill inte vara jobbig, men jag såg att det fanns jääättestora mockarutor på brickan, är det okej att byta?

Hon går för att byta, men så kommer ägaren in, pekar på en annan liten ruta och säger "Ge henne den, tillsammans med den". Jag ba veteeff? Och så får jag tillbaka en tallrik med TVÅ mockarutor på.

TVÅ!

FÖR TJUGO KRONOR!

Det är så man sparar pengar, liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0