Påsk hos Nybergs

Vi är inte de som firar påsk genom att äta en massa ägg. Faktum är att vi faktiskt glömde bort ägg helt och hållet i år. Istället letar vi ägg. Vi har som tradition att ha en lite mer speciellt äggjakt. Mamma och pappa brukar sitta någon dag innan påskafton och fundera ut något smart. Ett år när var nere på landstället (som är helt omgivet av en himla massa skog) gav de oss en kompass och en papperslapp med lite grader hit och dit och ett visst antal fotsteg. Så vi vandrade runt, hittade en ny lapp på varje ställe vi kom till och till sist till äggen. Det var roligt.

I år däremot så använde de sig inte lappar utan (l)appar, haha. Det var hitta.se, rumble, wordfeud och draw something. Såhär såg det ut:


Rätt svar: Brasilien


"Hitta ordet (det är långt)"
Rätt svar: Historia


"Bilda ett ord"


Nu hade de skapat varsin användare åt oss på datorn (lapptoppen, hoho) som vi skulle logga in på. På skrivbordet fann vi detta:

Vi har ett skåp som är smockfullt med papperkassar så jag gick dit, grävde runt lite och fann mitt ägg.


WOOPWOOP!

I ägget låg en fet överraskning:

Jag valde 200 spänn i månaden... det blir ju faktiskt dubbelt så mycket. Mina föräldrar är knäppa. Nussipuss på er! Och så var det en trisslott som jag vann 25 riksdaler på. FLYYYYT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0