Fett. Värd. Dag.

Eftersom jag somnade kring fem imorse (kom hem vid kvart i tre efter tentafesten, men kunde inte låta bli att titta på House) så vaknade jag runt tre på eftermiddagen. Låg i sängen och hade tråkigt och tänkte att jag kanske borde åka till IKEA. En gardin måste bytas och så vill jag ha en lampa och lite annat smått och gott. Fastnade dock framför datorn till ungefär fem. Jag kom på att jag hade glömt att vika ihop gardinen som skulle tillbaka så jag fick springa som en idiot för att hinna med bussen sen.

När jag kom fram till Stadshuset där jag skulle byta buss såg jag att den kommer om tio minuter. Stod där i regnet och väntade. 10:an åker förbi, 9:an... Och så kom jag på att "Fan, det är lördag. IKEA är fucking stängt om tio minuter". Mys. Då hade jag precis missat två av mina bussar som jag kan ta hem och fick vänta ytterligare tio minuter på nästa. När den väl kom insåg jag för sent att jag stod vid fel Stadshuset-hållplats (finns två efter varandra) och missade den. Nästa skulle komma om tio minuter. Great. Bussen kom, jag klev på, satte mig. När jag gick av märkte jag att sätet jag suttit på var lite fuktigt. Bad till gud att det inte var kiss och insåg sen att det bara var vatten.

Så, alltså. Saker jag har gjort idag:
- Suttit vid datorn
- Sprungit som en idiot
- Åkt buss
- Stått i regnet i en halvtimme
- Suttit i något blött


Ja... rubriken säger väl allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0