skräckkväll med updates

Okej. Vi låtsas som att det är fredag igen och kör på ett nytt filmmara. Det blir The Descent, The Hills Have Eyes och Rec. Folk påstår att alla är bajsläskiga, så.. bring it.

Kommer med kontinuerliga updates under kvällen ;)




UPDATE: Jahaaa, The Descent är Instängd. Samma film. Tyckte jag kände igen början. Såg den för jättelängesen och minns den som dålig, men jag kollar vidare.

UPDATE: The Descent var lika dålig som jag minns den och inte speciellt läskig. Enstaka "hoppa-till"-scener, men det var typ allt. Figurerna var äckliga. Nu kör jag vidare på Rec.

UPDATE: Alltså. Kaosfilm. Handkameran och de blinkande ljusen ger mig epilepsi.

UPDATE: Nej. Det här var en dålig film. Den var långtråkig trots att den bara var 1:18 lång (det är bara dåliga filmer som är så korta). De börjar ge en godkänd förklaring till den där smittan som har spritt sig i huset, men så ba.. nej. Då tar filmen slut så man fattar ingenting. Jag antar att handkameragrejen ska höja skräckfaktorn, men jag tycker bara att det var irriterande skakigt. Och så var det ingen som kunde hålla käften. Alla sprang runt och skrek som idioter hela tiden. Nej. Rec är bara en dålig virusfilm som failar som skräckis. Nu ger jag ett sista försök och sätter på The Hills Have Eyes, så får vi se.

UPDATE: Jag fastnade visst i ett spel på facebook. Nu ska jag bara gå på toa och sen sätter jag igång filmen. Prutt!

UPDATE: Nu var den slut. Och nej, jag finner inte den här typen av film läskig. Muterade saker som äter människor är för orealistiskt för att jag ska bli rädd. Dessutom har jag nyligen sett alla fyra Wrong Turn-filmerna som handlar om exakt samma sak. Man blir väl lite... avtrubbad efter ett tag. Men det var en helt okej film ändå. Bäst av alla jag sett ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0