Ett litet recept från mig till er

Dags för att ge er ett nytt recept. Det var jag och mina kära vänner Fia och Emma som lagade i måndags. Jag glömde dock att ta bilder under hela processen... men jag har en fin en på slutresultatet. Ni för helt enkelt nöja er med det.


Sofias, Fias och Emmas KÖTTFÄRSBIFFAR:

Ni tager:
- Köttfärs
- Hackade färska champinjoner (eller annan intressant svamp)
- Hackad gullök
- Kryddor (t.ex. salt, peppar, grillkrydda)

och blandar i en stor skål. Använd händerna, för det är roligt.

Sedan tager ni en klump av köttfärsgröten och lägger i er hand, gröper ur en liten grop och lägger i en klick smaksatt philadelphiaost (vi hade gräslök) (och ja, jag vet att jag använde philliost i det förra receptet jag gav er också... det är gott). Klicken kan vara rätt stor. Då blir det ännu godare.

Sedan täpper ni till ostgropen med mer köttfärsgröt. Platta till bullen lite så det blir mer åt det biffiga hållet.

STEK!

Servera med exempelvis ugnsstekt potatis. Vi hade skalat dem och skurit dem i klyftor, kryddat lite, hällt på olivolja och hävt in det i ugnen. Man kan också, om man vill, ha tzatziki till, men det tog bort smaken från biffarna så jag tror att jag föredrar utan.


Testa! Helt fabulöst gott var det.


Kommentarer
Postat av: ANNIE CARLSSON ~

Åh nu blev man ju lagom sugen på mat i alla fall! Fin blogg förresten :) ha en bra kväll!

2012-03-01 @ 18:18:03
URL: http://annuut.blogg.se/
Postat av: mutti

Låter gott! Ska pröva det nästa gång det är köttfärsbiffdags här hemma :)

2012-03-01 @ 18:50:21
URL: http://muttinyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0