Får tjocka ihjäl mig hela veckan om detta ska funka

Okej, nu måste jag planera noggrannt. Jag åker hem på fredag för att komma tillbaka på måndagen efter påsk. Detta innebär att jag måste rensa kylen på allt som riskerar att ruttna sönder när jag är borta. Jag gjorde därför en liten inventering av innehållet i min kyl:

2 chorizos
1 portion tomat/mozzarellatortellini
0,986 kg kassler
1 blodpudding (som visserligen gick ut den 11 mars, men som kan vara värd att äta ändå)
1 förpackning groddar
125 g smör (har egentligen redan gått ut, men jag tycker inte att smör gör sånt)
3 dl gräddfil
5 ägg
Typ en hel burk raggmunkssmet (som också har gått ut, men som går att äta... tror jag)
1 mozzarellaost
1 matgrädde
En massa grönsaker och frukt

Eftersom kasslern gick ut igår så tillagade jag den idag. Kan slänga upp recept sen, det är gottigottgott. Fast all kassler fick inte plats i ugnsformen så jag har ändå lite kvar som jag måste äta upp. Jobbigt. Plus att jag har fått ihop till tre matlådor efter den här middagen. Åh. Jobbigt.

Men om vi gör såhär kanske:

Tisdag: Kassler till lunch, tortellini till middag (då går matgrädden åt också)
Onsdag: Raggmunk till lunch, kassler till middag
Torsdag: Kassler till lunch, chorizo till middag
Fredag: Raggmunk till lunch

Sen åker jag hem. Men ååh, det blev ju massor kvar. Får äta sallad och frukt varje dag. Sista korven och kasslern som blev över kan frysas, äggen klarar sig nog någon månad till... förhoppningsvis. Tror nästan att jag måste ta med raggmunkssmeten, mozzarellan, gräddfilen, smöret och groddarna hem. Fast nej, det kan jag ju inte göra. Jag kan ju för tusan inte bära med mig hela kylskåpet. Och vad händer med blodpuddingen? Åååååh vad jag köper mer mat än jag kan äta. Sjukt oekonomiskt av mig. Någon som vill ha lite mat av mig? Eller kanske äta middag hos mig någon gång i veckan? Det blir en salig blandning. Blodpudding med mozzarella, stekt ägg och groddar typ. Åh...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0