Sånt jag aldrig förstod i Magnus Uggla-låtar

När jag var liten lyssnade vi alltid på Magnus Uggla i min familj. Jag kunde texten till de flesta låtarna men jag kommer ihåg att det var några saker som jag så att säga aldrig riktigt.. fattade. 


1. "Hotta brudar": Vad är "hotta" liksom? Säger han fel? Han menar väl ÅTTA? Åtta brudar från Djursholm är mer logiskt.

2. "Kung för en dag": Varför är siffran 25 så bra och varför tusan kallar han sig kung i något som kallas bar? Vad är "pepparshots"?

3."4 sekunder": Jaa.. asså... 4 sekunder är ju inte så lång tid. Går rätt snabbt att räkna. Man hinner inte leka mycket på 4 sekunder... det håller jag med om. (och vad är en "blöt slät"? låter slemmigt)

4. "Staffans matematik": "Om hon så tar dig på bar gärning, neka, den var aldrig inne" så trodde jag att han pratade om en boll i typ baseboll. "DEN VAR UTE!" liksom.


Jag avslöjade dock aldrig för någon att jag inte fattade. Jag sjöng järnet och låtsades som att jag förstod tills jag efter ett par år gjorde det. Då var jag ganska nöjd att jag på ett rätt sneaky sätt glidit igenom hela "jag är liten och korkad-fasen". (eller så fattade alla att det inte finns sexåringar som vet vad blöta slätar är för något) 

Kommentarer
Postat av: Björkman

Haha! Punkt fyra! ^^ Aah, så oskyldig man var som barn :P

2012-10-12 @ 00:50:09
URL: http://borgar.blogg.se
Postat av: fisk

hihihi, ibland är det helt enkelt bäst att bara vara tyst, svar får man ändå :)

2012-10-12 @ 10:24:13
Postat av: Thomas

HAHAHHAHA så klockrent! :P

2012-10-14 @ 07:01:23
URL: http://tompainusa.wordpress.com
Postat av: Lisa

Men,, vad är en blöt slät?

2012-10-17 @ 00:27:24
Postat av: Sofia

HÅNGEL @lisa

2012-10-17 @ 00:51:06
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se
Postat av: lisa

JAHAA! Det ska jag använda nästa gång jag hånglar!

2012-10-19 @ 21:19:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0