"Is it because I'm black?"

Fortsättning på förra inlägget.

Doris och Leo hoppade av tunnelbanan i Vällingby och jag fortsatte för mig själv mot Hässelby Strand. Vid Hässelby Gård går det på en snubbe.

- Hellooo
- Ehh, hello
- What's your name?
- Sofia... you?
- bajslbdlas... where are you going?
- Home.
- Aah, how?
- I'm taking the bus. And you?
- Walking
(ohshit, fan vad synd)
- Aha.

Här kliver vi av tunnelbanan. Jag börjar småspringa mot bussen.

- Sorry, I gotta hurry.
- I can hurry with you!
- ...
- Can I be your friend?
- Ehm. Sure.
- Yeah! Can I get your number? Or facebook? We can meet later and get to know each other well.
- No way.
- Is it because I'm black!?
- No. It has nothing to do with it. (asgarv inombords)
- Then why not? You look nice.
(tack, men herregud, räddning tack)

Och vetnivad. Då kommer två gamla vänner traskandes - HEJPÅEEEER - liksom. Då gick han. Tack. Det hade inte förvånat mig om han hade följt med mig hem annars.

Kommentarer
Postat av: Victor

Förlåt men jag är tvungen...sånt där händer bara i hässelby...

2010-10-25 @ 22:20:27
Postat av: Sofia

hahaha, det är nog sant

2010-10-25 @ 22:51:13
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0