Jag som brukar säga att det aldrig händer något i Uppsala

Igår var en lång skoldag. Vi började 8 med föreläsning och slutade med seminarium till 16. OM jag hade sprungit så hade jag hunnit till bussen som gick 16:02, men jag kände att näh, jag chillar lite. Dumt val.

När bussen kom fram till Centralstationen sa chauffören åt oss att stiga av om vi inte ville sitta och vänta i evigheter. Eh, jaha? Då går väl jag av då, liksom. Börjar traska, ser en massa poliser, polisbilar. Avspärrningstejp. Veteeff är det som har hänt? Frågar random snubbe som står och tittar på "Det är en man med kniv inne i Stadshuset". Jaha, kuuul. Traskar vidare. Hör en polis prata med sin poliskompis i radion "Ja, busstrafiken står helt stilla på Kungsgatan och Vaksalagatan nu". Ännu mer kul. Min buss går precis den vägen vilket innebar att jag fick gå. hela. vägen. hem. I REGNET. I EN TRÖJA SOM SUGER ÅT SIG VATTEN OCH SOM LUKTAR ÄCKLIGT NÄR DEN SUGER ÅT SIG VATTEN.

Det sög.

(haha)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0