Klassresa @Blidö

Tjioho, nu kommer mitt inlägg om klassresan, WUHO!

Så smarta som vi är så bestämde vi oss för att packa med oss SINGSTAR, världens bästa playstationspel jöh ^^. Redan på vår första lediga tid kopplade vi in det i en rutten gammal tv (haha) och började sjunga för full hals. Tyckte ganska synd om ledarna som var i rummet utanför, det måste ha ekat i hela huset. Jag bidrog med 80's-spelet, och min favorit därifrån måste nog vara "Wake me up before you go-go", hahaha den är ju bara BÄST. När han står och dansar med fina, lagom gayiga kläder mitt i låten!? 

image36
Heting geting, right?

Under tiden då vi inte spelade singstar så körde vi en massa aktiviteter. Det va paddling, klättring, bågskytte, dans, luftgevär, boxning, samarbetsövningar etc, etc. Jag va ju bara bääst på bågskytte! Haha, jag va den enda som träffade mittencirkeln ^^ STOLT* Paddlingen va också kul, då Tina, Diana, Karima, Annette fastnade i vassen hela tiden och hamnade några kilometer efter oss alla andra. När vi hade kört vår sträcka och skulle vända å paddla tillbaka, hade de bara kommit lite längre än halvvägs! Haha, så även fast de vände samtidigt som oss, så kom nästan alla före dom i mål. Fast äntligen när Karima&Diana började närma sig bryggan fick Karima syn på en spindel och fick panik. HAHA, hon satt med benen på kanterna på kanoten, såg ut som den skulle välta när som helst. De satt å skrek ett tag, samtidigt som Tina&Annette återigen fastnat i vassen. Det slutade med att ledarna, med motorbåt, fick åka ut och dra loss dom å hjälpa dom in på torra land.

Åjuste! Haha, det får jag inte glömma. En kväll gjorde vi nåt som kallades "Crazy game". Klassen delades in i olika grupper, jag hamna med Erica, Maria, Dennis, Jesper, och så fick varje lag ett papper med en massa uppdrag på. Man fick en timme på sig att utföra så många uppdrag som möjligt å skrapa ihop poäng. Olika uppdrag var olika mycket värda, beroende på hur svåra de var. Hahaha, vissa uppdrag va flummiga. Jag skulle sjunga en hyllningssång till min pappa (improviserat), man skulle byta kläder me varann, smöra för ledarna, springa runt huset och skrika "söder bröder glöder" och flytta ett hus 10cm etc. GAHH, fiifan vad jag kände mig kreativ den dan för en gångs skull. När vi kom till huset-punkten så bestämde jag mig för att bygga ett eget hus. Vi gick mot en av studsmattorna på gården och jag utsåg Jesper till skorsten. Vi visade ledaren Erik hur benen på studsmattan var lika fönster, Erica hängde en jacka på kanten som blev dörr och vi ställde in ett par skor därinne. FULL POTT FICK VI! Mahaha, han sa att det inte va nån annan som fick ^^ bäst vi är. Sen byggde vi eget gossedjur, egen gungbräda, en drake och jag förde ett aerobicspass. Jag vet inte va de andra tyckte om Crazy game, men jag hade iaf merdekul, hahah.

Så kortfattat bestod vår klassresa av aktiviteter, singstar och mat. Det kändes som att vi åt exakt hela tiden. Aja, lite bilder kan jag lägga in i alla fall :D

 <-- Spelets hetaste outfit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0